Garrett Original Reman - O nouă linie de fabricație

Garrett Original Reman - O nouă linie de fabricație

Brandul Garrett® are ca sinonime calitatea, performanța și durabilitatea… acum aducem aceleași valori și în linia de aftermarket cu noua gama de turbosuflante recondiționate în uzinele Garrett®

comunică Olivier Rabiller, Vice-Președinte și Manager General al Honeywell Transportation Systems Aftermarket.

Atunci când se înlocuiesc turbosuflante, în special cele cu tehnologii sofisticate precum Garrett® VNT, nu e nevoie ca performanța să scadă sau motorul să se defecteze ca rezultat al folosirii pieselor neoriginale în recondiționarea turbosuflantelor. Cu ‘Garrett® Original Reman’ producătorul oficial oferă prin BERR TURBO CENTER (www.TurboMarket.ro) o alternativă originală de suport, excelentă pentru mașinile mai vechi de 7 ani.

Complexitatea turbosuflantelor Garrett® VNT™  este prezentată prin toleranța componentelor interne de numai 4 microni – la fel cât un fir de nisip sau de 17 ori mai mică decât un fir de păr uman. Vitezele de rotație de peste 250000 rot/min ale acestor turbosuflante necesită această calitate a execuției. Pentru că Honeywell este producătorul inițial al turbosuflantei, know-how-ul este transmis și către linia de recondiționări, astfel ele se vor potrivi perfect și nu vor genera conflicte cu managementul motorului îndeplinind în continuare standardele originale de performanță și reglementările de poluare.

Oliver Rabiller adaugă:

Cu ‘Garrett® Original Reman’, totul este inclus – expertiza tehnică și suportul necesar, aceeași garanție ca pentru o turbosuflantă nouă Garrett®… și liniștea sufletească a proprietarului aferentă achiziției unui produs de la unul dintre cei mai buni producători de turbosuflante.

Accesați site-ul Honeywell pentru mai multe informații despre turbosuflantele reconditionate de la Garrett.

Solicitați o cotație de preț pentru turbosuflanta dumneavoastră aici.


Instalarea și procedurile de pornire a unei turbosuflante auto

La montarea unei turbosuflante auto specialistul trebuie să respecte următoarele reguli tehnice pentru a asigura finalizarea cu succes a operației:

1. Să verifice funcționarea corectă a sistemului de lubrifiere a motorului, acesta incluzând pompa de ulei, racordurile și conductele care asigură circulația uleiului către și din turbosuflantă. Presiunea de lucru din sistem trebuie să fie de minim 4 bari.

2. Să se asigure că circuitele de ulei de intrare și conductele de scurgere sunt curate și fixate corespunzător:

a. Coductele de alimentare și de scurgere a uleiului trebuie să fie poziționate în așa fel încât să minimizeze transferul de căldură de la galeria de evacuare și de la alte surse de temperaturi ridicate.

b. Înlocuirea conductelor de intrare este recomandată deoarece acestea sunt adesea astupate cu carbon și particule dure de ulei.

c. În cazul furtunelor plastice trebuie verificat dacă acestea nu s-au întărit sau deteriorat și că învelișul interior nu s-a subțiat.

d. În cazul tuburilor metalice, acestea nu trebuie să fie restricționate, ștrangulate sau deteriorate.

e. Unele conducte de alimentare cu ulei, au garnituri reutilizabile care permit doar repozitionarea furtunului. Trebuie verificată corectitudinea instalării garniturii, astfel încât să nu existe fragmente de furtun blocante în ansamblu.

3. Garniturile de etanșare pot cauza probleme atunci când sunt montate sau utilizate necorespunzător în sistemul de admisie sau evacuare al uleiului pentru turbosuflantă. Problemele se identifică în momentul în care garnitura utilizată este extrudată în conductele pentru ulei, conexiunile fiind ștrangulate. Este interzisă utilizarea siliconului pentru etanșarea conexiunilor de intrare și ieșire ulei.

Când aceste tipuri de materiale intră în admisia pentru ulei curgerea uleiului către unul sau mai multe lagăre va fi blocată sau întreruptă. Fluxul uleiului și presiunea pot de asemenea forța materialul în lagăre, care poate duce la o anumită uzură. În cazul carcasei centrale depunerile se pot extinde suficient pentru a impiedica ieșirea uleiului.

4.Turbosuflanta trebuie pre-unsă având grijă să nu se blocheze.

5. Aerul provenit din circuitele deschise trebuie filtrat. Conducta de scurgere a uleiului este lasată deconectată de la turbosuflantă în timp ce motorul este stimulat până ce uleiul se scurge din carcasa centrală. O scurgere de ulei constantă indică lipsa golurilor de aer în afara sistemului de lubrifiere.

6. Specialistul trebuie să se asigure că lubrifiantul este curat și la nivel optim de operare. Atunci când este posibil, filtrul de ulei trebuie umplut cu ulei curat pentru a minimaliza timpul de amorsare.

Soluții utile pentru reparații turbosuflante

În foarte multe cazuri, turbosuflantele sunt înlocuite de pe motoare înainte de a se stabili cauzele defectelor apărute. Este obligatorie inspectarea stării și conexiunilor turbosuflantei înainte de a fi demontată de pe motor pentru a vedea dacă o recondiționare a turbosuflantei n-ar fi mai eficientă și mai puțin costisitoare.
Atunci când demontarea unei turbosuflante este necesară, in timpul demontării furtunurilor, a șuruburilor sau a legăturilor trebuie determinat dacă legăturile sunt strânse și fară spărturi. Odată ce dezasamblarea a fost facută poate fi dificil sau imposibil de constatat care au fost condițiile în care s-au produs defecțiunile. Atunci nu mai poate fi cazul unei reparații turbo.

Defectarea imediată sau timpurie a unei turbosuflante înlocuite poate avea legatură cu:

  • Remedierea incompletă a problemei care a cauzat necesitatea de înlocuire.
  • Probleme apărute pe timpul înlocuirii.
  • O turbosuflantă defectă.
  • Un motor defect.

Despre turbosuflante

Despre turbosuflante

Turbina auto are o istorie aproape la fel de veche ca și cea a motorului cu combustie internă. Între anii 1885-1886 Gottlieb Daimler și Rudolf Diesel, părinții motorului cu combustie internă, au investigat posibilitățile de creștere a puterii și de reducere a consumului de combustibil al motoarelor, prin precompresia aerului in camera de ardere.

În anul 1905 inginerul elvețian Dr Alfred J.Buchi a patentat sistemul de supraalimentare a motoarelor diesel, iar în 1915 a propus primul prototip de motor diesel cu turbosuflantă. Această invenție nu a avut însă succesul așteptat, fiind respinsă, ca toate ideile sale referitoare la supraalimentare.

General Electric a preluat ideea sa, iar la sfârșitul anului 1910 a început să creeze turbosuflante pentru supraalimentarea motoarelor. În anul 1920, un bi-planor a fost echipat cu motor Libertz și cu turbosuflanta General Electric, stabilind un nou record de altitudine: 33,113 picioare (aproxiativ 10.092 m).

Inginerul Alfred Buchi a avut primul mare success în domeniu în anul 1925, când a inventat primul motor supra-alimentat cu turbosuflantă antrenată de gazele de eșapare și a realizat astfel o creștere a puterii motorului cu peste 40%. Acest eveniment a reprezentat începutul introducerii turbosuflantei în industria constructoare de mașini.

În anul 1938 a fost construit primul motor cu turbosuflantă de către Swiss Machine Works Saurer. Primele aplicații ale turbosuflantei au fost limitate la motoare foarte mari, de exemplu pentru motoarele navale.

Turbosuflantele au fost utilizate într-o măsură mică pe avioanele din Primul Război Mondial, dezvoltarea luând amploare în anii 1930 -1940, mai intâi în Europa iar apoi în Statele Unite. În USA firma General Electric a fabricat turbosuflante pentru avioane militare, iar în timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a furnizat mii de turbosuflante pentru avioane de luptă și bombardiere precum B17.

Din domeniul automobilelor, Chevrolet Corvet Monza și Oldsmobile Jetfire au fost primele autoturisme turbo care și-au făcut debutul pe piața Americană în anii 1962-1963. După prima criză a petrolului din 1973, turbosuflanta a devenit foarte utilă și în aplicațiile pentru motoare comerciale. Tot în anii 1970, odată cu intrarea turbosuflantei în industria motoarelor sport, în special la cursele de Formula 1, motoarele supraalimentate pentru autoturisme au devenit foarte populare.

Anii 1978-1981 au însemnat un progres spectaculos în domeniul autoturismelor cu motoare diesel supraalimentate, începand cu Mercedes Benz 300D, urmat de VW Golf turbodiesel. Astăzi motoarele turbo pe benzină nu mai sunt de actualitate datorită consumului ridicat de combustibil, a poluării și datorită faptului că motoarele diesel au ajuns prin supraalimentare la performante similare sau chiar mai bune.


Turbosuflante auto - Informații utile

Urmatoarele informații au ca scop identificarea defecțiunilor care pot surveni în cazul unei turbosuflante, fiind destinate specialiștilor auto și nu numai. Aceste defecțiuni pot duce la necesitatea unei reparații turbo sau schimbarea completă a turbosuflantei.

I. Principala defecțiune pe care o semnalează mecanicii în cazul turbosuflantelor, este consumul de ulei care se observă prin scurgeri apărute la racordul între turbosuflantă și tubulatura care duce la radiatorul intercooler. În acest caz, este recomandată în primul rând desfacerea/demontarea  tubulaturii de aspirație a turbosuflantei și verificarea dacă în această zona există ulei. În caz afirmativ, fenomenul poate fi generat de următoarele cauze:

a) Uleiul este aspirat din gazele de carter evacuate din motor, datorită faptului că motorul prezintă uzuri ale segmenților sau a simeringurilor la supape. Datorită gazelor din carter, evacuarea uleiului din turbosuflantă este obturată, producând o creștere mare a presiunii uleiului în carcasa lagăr. Ca urmare a acestui fapt, uleiul va ieși prin fanta segmenților de etanșare din partea compresorului și din partea turbinei/turbosuflantei;

b) Filtrul de aer înfundat, generează și el apariția uleiului în carcasa compresorului, datorită faptului că turbosuflanta nu poate aspira suficient aer. Se produce astfel un vacuum în spatele rotorului, fapt ce va duce la aspirația uleiului din carcasa lagăr, prin fanta segmenților de etansare.

c) În cazul în care conducta de scurgere a uleiului din turbosuflantă este deformată, sau nivelul uleiului din baie este peste limită, se produce o restrictionare a scurgerii uleiului din turbosuflantă. Implicit va crește presiunea din carcasa lagăr, fapt ce duce la apariția uleiului în carcasa compresorului.

II. O altă defecțiune poate fi lipsa de presiune de supraalimentare care se observă prin cresterea consumului de combustibil, pierderea de putere sau funcționare inconstantă a motorului. Cauzele care generează aceste fenomene pot fi urmatoarele:

a) Sistemul de legatură între turbosuflantă și galeria de aspirație nu este etanș. Posibilele probleme care pot cauza acest lucru sunt: radiator intercooler fisurat, coliere slăbite, furtune de legatură fisurate, garnituri de etanșare defecte.

b) Defecte ale turbosuflantei datorită aspirației unor corpuri străine din zona filtrului de aer.

c) Defecte ale turbosuflantei generate de distrugerea rotorului turbină, datorată unor corpuri străine eliminate din motor prin galeria de evacuare. Acestea pot fi părti din supape, scaune de supape, segmenți rupți, particule arse din galeria de evecuare.

d) De asemenea, același fenomen de uzură poate fi generat și de depuneri de calamină în spatele rotorului turbină. Pierderile de ulei prezentate mai sus pot duce la frânarea rotorului turbină și pot produce scaderea turației și implicit a presiunii de supraalimentare.