Urmatoarele informații au ca scop identificarea defecțiunilor care pot surveni în cazul unei turbosuflante, fiind destinate specialiștilor auto și nu numai. Aceste defecțiuni pot duce la necesitatea unei reparații turbo sau schimbarea completă a turbosuflantei.

I. Principala defecțiune pe care o semnalează mecanicii în cazul turbosuflantelor, este consumul de ulei care se observă prin scurgeri apărute la racordul între turbosuflantă și tubulatura care duce la radiatorul intercooler. În acest caz, este recomandată în primul rând desfacerea/demontarea  tubulaturii de aspirație a turbosuflantei și verificarea dacă în această zona există ulei. În caz afirmativ, fenomenul poate fi generat de următoarele cauze:

a) Uleiul este aspirat din gazele de carter evacuate din motor, datorită faptului că motorul prezintă uzuri ale segmenților sau a simeringurilor la supape. Datorită gazelor din carter, evacuarea uleiului din turbosuflantă este obturată, producând o creștere mare a presiunii uleiului în carcasa lagăr. Ca urmare a acestui fapt, uleiul va ieși prin fanta segmenților de etanșare din partea compresorului și din partea turbinei/turbosuflantei;

b) Filtrul de aer înfundat, generează și el apariția uleiului în carcasa compresorului, datorită faptului că turbosuflanta nu poate aspira suficient aer. Se produce astfel un vacuum în spatele rotorului, fapt ce va duce la aspirația uleiului din carcasa lagăr, prin fanta segmenților de etansare.

c) În cazul în care conducta de scurgere a uleiului din turbosuflantă este deformată, sau nivelul uleiului din baie este peste limită, se produce o restrictionare a scurgerii uleiului din turbosuflantă. Implicit va crește presiunea din carcasa lagăr, fapt ce duce la apariția uleiului în carcasa compresorului.

II. O altă defecțiune poate fi lipsa de presiune de supraalimentare care se observă prin cresterea consumului de combustibil, pierderea de putere sau funcționare inconstantă a motorului. Cauzele care generează aceste fenomene pot fi urmatoarele:

a) Sistemul de legatură între turbosuflantă și galeria de aspirație nu este etanș. Posibilele probleme care pot cauza acest lucru sunt: radiator intercooler fisurat, coliere slăbite, furtune de legatură fisurate, garnituri de etanșare defecte.

b) Defecte ale turbosuflantei datorită aspirației unor corpuri străine din zona filtrului de aer.

c) Defecte ale turbosuflantei generate de distrugerea rotorului turbină, datorată unor corpuri străine eliminate din motor prin galeria de evacuare. Acestea pot fi părti din supape, scaune de supape, segmenți rupți, particule arse din galeria de evecuare.

d) De asemenea, același fenomen de uzură poate fi generat și de depuneri de calamină în spatele rotorului turbină. Pierderile de ulei prezentate mai sus pot duce la frânarea rotorului turbină și pot produce scaderea turației și implicit a presiunii de supraalimentare.